cooking

Jaga-Jaga Bahaya Makan Asam Pedas Keladi

Jaga-Jaga Bahaya Makan Asam Pedas Keladi?

Sangat Bahaya sebab sekali makan nasi bertambah berpinggan pinggan wkwkwkwkw

Balik kampung baru ni mak ada kasi batang keladi yang dah siap di diproses, sebab tak sempat nak rasa mak masak, so masak sendiri! hakikatnya memang tak pandai masak

Bukan apa keladi ni kalau tak pandai masak boleh jadi gatal tekak nanti

tapi try la buat kot menjadi

Alhamdulilah menjadi walaupun # kureng

Tempoyak tu dapat la sebekas untuk bulan puasa ni, mintak kat mak sikit sebab kat sini beli pun kadang tu dah busuk tak sedap, nampak permainan kat situ #malas

Pernah dengar tak jangan langkah keladi nanti gatal tut! ahahha itu zaman kecil dulu la orang tua selalu pesan hoiii ! jangan dilangkah keladi tu nak oii nanti gatal tang tut! hehehe

Keladi tu rebus dulu kemudian tus airnya, nak lagi selamat perah batang keladi yang siap direbus untuk buang air getah, yang menyebabkan gatal tu sebenarnya getah dari batang keladi tu sendiri

Bahan untuk asam keladi

keladi, asam keping, bawang besar/kecil,belacan, cili kering, ikan bilis tak pun letak ikan kembung atau pelaling lagi sedap tau

Kat youtube ada tunjuk cara masakĀ  asam keladi boleh refer banyak cara dan resepi

i buat yang simple je tapi sedap #konon

keladi dalam gambar tu dah selamat masuk perut, masak petang ahad lepas so rasa boleh tahan dan yang i is happy tak gatal la tekak yeaeyyy!

Masakan ni ada yang panggil Asam Rebus Keladi, sedap ratah keladi ni dan hirup kuahnya memang bermangkuk mangkuk la jawapannya

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *