cooking, Tips Dapur

Cara-cara Bersihan Lala yang Betul

Hari ni rasa nak kongsi tips bersihkan lala, ada yang panggil lala, ada yang panggil retak seribu kan ada yang panggil kepah ikut suka la sebab banyak sangat jenisnya kadang tak tahu nama ja

Pernah terkena masa nak makan, ada lala yang masih berpasir dan berlumpur ya Allah rasa spoil masa tu, lepas kejadian yang lepas tu rajin kupas lala ni sebelah kulit dan rendam, pastikan semua pasir tu hilang baru masak

Bila dah bersihkan so ikut sukalah nak masak pedas, masak lemak ka atau nak masak air ketuk serai macam tu pun sedap. Tapi suami memang prefer masak pedas la kalau lemak kurang la sikit

Sekarang lala ni dah jadi mahal, selalu sebekas tu RM6 RM7 dapat dua kali masak, tapi sekarang RM10 dapat la sekali ja masak

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *