cooking

Kerabu Bunga dan Pucuk Betik

Kerabu bunga betik dan pucuk betik walaupun pahit tapi sangat baik untuk kesihatan selain awet muda 🙂 Sebenarnya pokok betik ni macam pokok kelapa sebab dari akar sampai kepucuk semua berguna Memang sedap sampai geleng kepala masa makan sebab sedap walaupun sedikit pahit Pengalaman tengok mak buat kerabu nampak senang tapi kalau bagi kami rumit… Read More Kerabu Bunga dan Pucuk Betik

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"
cooking

Masak Tempoyak Ayam Keladi Lambuk

Pernah rasa tak tempoyak ayam? Sedap sangat tak terkata, selalu tempoyak ikan patin je kan Sedapnya Keladi Lambuk ni, masak tempoyak ayam letak keladi lambuk Tanya mak adik tak pernah rasa tempoyak ayam pastu letak keladi ni sedapnya lahai.. hirup ratah bermangkuk mangkuk Mak cakap ni keladi bukan keladi biasa, orang panggil lambuk, amboi nama… Read More Masak Tempoyak Ayam Keladi Lambuk

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"
cooking

Apa Yang Terkenal di Sarawak Selain Ikan Terubuk Masin?

Jauh datangnya ikan terubuk masin ni tau, dari Sarawak nun! pak menakan dan familynya beraya kat Sarawak singgah pahang sebelum balik kedah Rezeki cheq merasalah kek lapis dan ikan terubuk masin ni Sedap ikan terubuk ni, selera makan nasi Nak sedap rendam dulu baru potong goreng mmmm tak sedar nak tambah nasi sepinggan lagi, dagu… Read More Apa Yang Terkenal di Sarawak Selain Ikan Terubuk Masin?

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"