Resepi Jus Detoks Tembikai

IniĀ  resepi yang sebelumnya dalam tu ada tomato, carot dan anggur boleh refer Jus Detok Tomato

Kali ni buat jus detoks ganti dengan tembikai tapi tembikai tu tak tapis pun, lagi sedap dan mengeyangkan

  • Satu batang carot
  • 6 biji anggur
  • Tomato

#Tiga bahan tu blend kemudian tapis

  • Tembikai

Tembikai blend kemudian terus campur tak perlu tapis dah, gabung bahan yang ditapis dengan tembikai so rasa memang sedap sangat

Apa Khasiat Jus Detoks?

Kesan awal tak berapa nampak lagi tapi setiap pagi lepas minum memang memudahkan kita nak membuang, macam cuci perut kita buang segala toksik dalam badan

Kesan jangka panjang tak tahu lagi, tapi tengok result orang yang amalkan jus detoks ni kulit cantik, nampak ceria dan sihat

Kami ni resdung teruk, tak tahu nak pakai dan makan apa nak hilangkan jerawat dan parut kat muka tu yang rajin dok buat setiap pagi

Mana tahu lepas ni dapat kulit persis preity zinta hihihi tak mudah nak macam artis bollywood aje?

Cantik kan kulit dia, putih bersih je? pinjam gambar google satu

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Jus Detoks Baik Untuk Kesihatan dan Kecantikan

 

Nampak macam air oren kan tapi sebenarnya tidak, ini jus detoks dari buah buahanĀ  dan sayur sayuran

Selain sedap ianya baik untuk kesihatan kulit serta memberi tenaga, jika diamalkan setiap pagi sebagai breakfast

Lebih sedap diminum dengan air batu, atau diletakan dalam frezzer sebelum diminum, bahan yang simple tanpa sesudu gula pun:-

Bahan bahan jus detoks

  • Sebatang Karot
  • Sebiji Tomato
  • 5 Biji Buah Anggur

Bahan di atas di blend bersama secawan air dan kemudian di tapis untuk mengasingkan hampasnya, bagi sesiapa yang suka memakan hampas boleh terus minum tanpa menapis ianya lebih mengenyangkan

Jus Detoks ni sememangnya mudah dibuat kerana hanya menggunakan buah-buahan dan sayur-sayuran, banyak resepi yang boleh kita ikut dan amalkan setiap hari

Tak perlu susah susah nak menyusahkan diri, tengok je apa yang ada dalam box vegetable tu

Jika ada karot, saderi, anggur atau tembikai dah boleh dijadikan jus detoks, janji mesti ada sayuran dan buahan agar rasa lebih sedap ada rasa manis dan masam

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"