My Story

Cerita Ku Hal Ku

Seminggu berada di kampung halaman yang indah bermacam hal

dan ragam manusia ku hadap

Bermadah pujangga, tapi tetap tegar untuk membiarkan

Biarkan mereka berkata, biarkan dan biarkan

ku tetap diam walaupun seribu kata-kata yang menyakitkan

Arghhhh!!

Malas nak layan, makin di layan ku akan gila

baik layan Buah Salak ni lagi sedap

fresh dari belakang rumah mak

ambik sikit je sebab ku sorang je yang makan

Abang tak makan katanya bau buah salak ni busuk!

try la ku cium, eh! bau buah salak la kan

apa yang busuknya abang oiii…mmm

kalau tak gemar/ tak biasa makan memang macam tu

Buah Salak Kampung

Sebelah tu pisang muda sedap buat kerepek, tapi rasanya peram sampai masak la kot

buat pisang goreng je nanti

Badan masih terasa sakit kesan urutan tradisional kampung

Selagi mampu ku akan berusaha, ku berdoa dan selebihnya ku tawakal sahaja

Bila tiba waktunya tidak tangguh sedikit pun setiap rezeki, ajal dan maut itu pasti

jangan dikhuatiri, jangan ditangisi dan jangan diratapi

terus melangkah dan terus melangkah

satu yang pasti kita semua akan menuju ilahi

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *