ilmu

Hati-Hati Bila Cicak Banyak di Rumah? Tanda Pembawa Sihir

Betul ke?

Bukan apa tadi terkejut sangat sebab ada banyak cicak kat atas dapur, dan cicak tu tengah jilat air kat meja air minuman

Panggil abang suruh tengok, AbangĀ  pun takut dan terkejut sekali cicak tu lari

Itulah kalau ada cici kesayangan/kucing memang tak nampak langsung kelibat cicak dalam rumah ni, tunggulah cici balik siap hang cicak

Apa yang harus kita buat jika ada banyak cicak dalam rumah

  • Pastikan makanan tertutup
  • Tempat corong air minuman tu ada masa cicak suka menjilat corong air
  • Letak perangkap cicak/lipas/semut
  • Buang sampah
  • Bersihkan dapur sebelum masuk tidur
  • Pinggan mangkuk dan gelas sebelum guna seelok basuh la dulu atleast basuh dengan air pun dah cukup

Jangan salah faham, nampak je cicak haaa tu sihir sihir ahahha tu kang jatuh songsang akidah/ tahyul dan khurafat pulak sebab percaya ye dak

Cuba faham betul-betul ok! tak pasal kang i kena bash! kena kecam pulak!

Maksudnya cicak ini boleh membawa sihir, sebab ianya boleh menjadi perantara

Apa yang penting kita harus ada pendiding dengan dekatkan diri dengan Ayat Al-Qur’an semoga Allah jauhkan kita dan lindungi kita semua dari yang tidak baik

Sekadar berkongsi apa yang kita tahu sedikit sebanyak dapat memberi info yang bermanfaat

Pernah dengar tak pasal Ashabul Kahfi? Cerita Pasal beberapa orang pemuda yang ditidurkan di dalam Gua?

Cicak buat bising

Labah-labah buat sarang

Walaupun ianya tak begitu related dengan tajuk tapi cicak ni ikutkan boleh kita bunuh/lastik setiap malam jumaat ehh betul ke?

Masa belajar ada ustaz bercerita secara berselorah sampai ianya masih segar dalam ingatan itu yang kadang tu iye ke tak, nak detail kena rujuk kepada ustaz

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *