Ketam Masak Cili Kering

Menu “Ketam Masak Cili Kering” ni boleh la masuk dalam senarai “Menu Berbuka Puasa” nanti.

Bahan-bahan untuk masak Ketam Cili Kering ni mudah sangat, Cili Kering, Bawang, Sedikit Belacan dan masak macam biasa. Dalam gambar ni saya buat memang sedikit pedas Kaw-kaw tengok je warna dari gambar tu.

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

24 thoughts on “Ketam Masak Cili Kering

  1. Sangat-sangat menyelerakan! hahaha. Warnanya yang merah tu buat saya rasa nak makan sekarang jugak.. 🙂 dulu tak reti makan ketam. sekrang dah boleh laa.. hehe

      

    1. Boleh lah tahan sedapnya kat selera saya dgn suami hiii, ayat macam belum kahwin je ni? hah!! pi minta mak masakkan atau pi order kat kedai je hhhhhihi.

        

    1. Juan, boleh la buat berbuka nanti sebab, puasa2 ni jemu juga nak makan masakkan yang berlemak ni kan. sesekali makan ketam, udang atau sotong masak pedas ni pun sedap juga.

        

    1. Habis la Titan, nanti la masak lain, nanti saya pos kat blog ni lagi k. ambil la gambar tu ketam tu letak kat wallpaper lappy ke atau phone hahahah.

        

  2. Sekarang kan dah ada alat untuk membuangg kulut ketam ni. dekat gunting pun ada tempat khas untuk membuang ketam. macam saya ada gunting tu senang sangat tak payah guna kudrat gigi hihii.

      

  3. Fuhhh… Sedapnya ketam masak cili kering ni… Nasib baiklah esok belum mula berpuasa… Kalau tak boleh buat sahur ni… 😉

      

    1. Esok boleh buat menu bersahur tpai pagi2 tak lalu nak makan yang pedas2 takut sakit perut nanti. Selalu menu bersahur saya mesti kena ada telur masin.

        

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *