Khasiat Barli untuk Kesihatan Diri

Kenal ke dengan Barli ni?

Barli ni khasiat sangat banyak tau

Minum airnya dan isinya pun boleh juga makan

Khasiat Barli

  1. Menyejukan tubuh badan
  2. Membuang toksin dalam badan
  3. Mengawal tahap kandungan gula dalam badan – Kencing Manis/Diabetes
  4. Memperbaiki sistem penghadaman
  5. Baik untuk ibu mengadung
  6. Merendahkan tekanan darah
  7. Antioksidan/anti tua
  8. Atasi kencing kotor

Cara penyediannya

  • Rendam barli sehingga kembang kemudian rebus
  • Rebus sehingga air menjadi separuh
  • Ambil airnya
  • Boleh minum macam tu je nak sedap boleh letak gula, hirisan lemon, halia dan madu

Cara saya ambil sedikit air dan isi barli letak susu sikit memang sedap sangat lepas minum badan jadi sejuk je

Barli ni tidak sesuai bagi sesiapa yang mempunyai alahan terhadap gluten, nak sihat nanti jadi sebaliknya pula kan

Satu  lagi, barli ni cepat membuatkan kita keluarkan air dari dalam badan jadi agak tidak sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah senang terhidrat better hindarkan tak pun sekali sekala ok kot

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"