Aquarium, info

Makanan yang Sesuai untuk Ikan Kaloi

Beberapa bulan lepas ada perasan sisik kat badan ikan kaloi jadi merah dan macam kena penyakit, baca kat forum dan cari info kenapa boleh jadi macam ni?

Kemungkinan ianya berlaku dari dua sebab iaitu keadaan air dan jenis makanan

Tapi setakat ni dari kebersihan air memang terjaga dengan baik, makanan tu tak pernah tukar asyik la dengan kangkung je, tu cakap dengan abang kena tukar makanan kaloi ni gantikan dengan sawi

So dari kangkung tukar kepada sawi hijau yang panjang tu, now sisik badan dia dah kembali normal dan cantik

Picture Lama

Ikan kaloi dari sebesar 3 jari la ni dah penuh aquarium, mungkin akan besar sedikit lagi tak pun macam tu je la dah habis besar. Sampai waktu isnyaAllah akan dilepaskan juga ke Tasik berhampiran

Ni abang baca mau i kena sengkeh mana taknya ikan kesayangan abang ni

Mudah sangat jaga ikan kaloi ni, air bersih dan makanan cukup isyaAllah semua baik baik sahaja

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

2 thoughts on “Makanan yang Sesuai untuk Ikan Kaloi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *