cooking

Resepi Miang Kham

Tak boleh tahan tengok orang asyik cakap sedap sedap miang kham ni, nak beli tak tahu kat mana jadi salin resepi dulu balik kampung nanti nak buat juga sebab belakang rumah mak memang penuh dengan pokok daun kaduk ni

Daun kaduk juga mengandungi banyak khasiat boleh refer entry lama Khasiat Daun Kaduk

Cantik cantik daun kaduk ni kan

Macam mana rupa miang kham ni ?

Gambar dari google

Resepi Miang Kham Kap Kup Kap

  • Bahan-bahan
  • Daun Kaduk
  • Kelapa
  • Kacang
  • Limau Nipis
  • Halia
  • Bawang Besar
  • Cili Padi
  • Udang Kering
  • Isi kelapa dihiris dan si sangai tanpa minyak

Bahan Kuahnya

  • Air
  • Gula melaka
  • Gula Pasir
  • Belacan
  • Serai

Cara masak kuah miang kham, lebur je dalam satu periuk bahan kuah di atas tu, tunggu sampai kuahnya menjadi pekat dan likat

Cara nak makan lagi senang, balut macam nak makan sireh tu

 

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *