cooking

Sup Tulang Homemade

Cerita tentang menu berbuka buatkan suami sup tulang, Tulang tu pemberian dari Abang saya sebab dia kerja di pasar, Kalau balik kampung adalah rezeki saya dan suami nak merasa.

Banyak juga Abang Long kasi, 4-5 ketul tulang, sayur, lada dan macam-macam la, pendek kata jimat duit dapur. saya memang suka bab jimat-jimat ni, Orang bagi jangan ditolak rezeki tu .

Tulang ni harus direbus lama agar daging yang melekat kat tulang tu mudah tertanggal, saya masak menggunakan cara Tumis Darat.

Semua tahu kan tumis darat tu macam mana? Tumis darat tu sebenarnya kita tumis semua bahan seperti bawang dan alat-alat tumisan kemudian baru dituang kedalam sup yang telah direbus.

Saya Sup2 ni kurang sikit, kalau Laksa sekali makan 2-3 pinggan boleh habis. Suami sup2 ni memang Pebret hatinya.

Hari ni pertama kali pergi PARAM sebab cari Tau Fu Fa, punya teringin nak makan sebab tengok dalam Blog Akubiomed Homemade sendiri je. Alhamdulillah hilang rasa teringin selepas makan. Akhirnya jejak juga la kaki ke PARAM.

Allahumma Yassir Wala tu'assir
"Share this"

6 thoughts on “Sup Tulang Homemade

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *